Second Hand

Där människor och prylar får en andra chans

Bremerska huset

Kalmar Stadsmission

Hands On

När människor på olika sätt behöver hjälp

Pressmeddelande den 24 november 2015

Ge bort en omtänksam gåva i jul

Alla i Kalmar har samma förväntan inför julen! Kalmar Stadsmission vill lindra nöd, se och uppmärksamma orättvisor, också de som döljs under ytan och att bidra till människors utveckling och engagemang i Kalmar med omnejd. Nu kan du göra skillnad genom att ge en gåva till Kalmar Stadsmission och förändra julen för en människa i en utsatt livssituation i Kalmar.

- Allt är inte svart eller vitt. Ibland hamnar människor i en grå zon, mellan stolarna och perspektiven. Varför man gör det går inte alltid att förklara, men tillsammans kan vi vara en röst för den som inte hörs! Vi behövs och vi behöver varandra. Tillsammans gör vi skillnad! säger Susanne Lundström, direktor Kalmar Stadsmission.

- En gåva kan ge en besökare ett socialt sammanhang över en bit mat, det kan göra att en barnfamlj i Kalmar vågar drömma, hoppas och tro på en tryggare vardag eller ge stöd i återhämtningsprocessen för de som lever i en utsatt livssituation i Kalmar. Kalmar Stadsmission är beroende av din gåva och ditt bidrag och de som vill kan få ett gåvobevis att ge i julklapp till sina nära och kära, säger Ingegerd Petersson, insamlingsansvarig, Kalmar Stadsmission.

Även företagen har möjlighet att ge julklappar från Kalmar Stadsmission till sina anställda. Det går att välja mellan att ge pengar som motsvarar ett julbord, en julklapp eller choklad. De anställda får ett gåvobrev och Kalmar Stadsmission kan ge sina besökare förväntningar under julen.

- En nyhet inför årets julinsamling är att Kalmar Stadsmission även kan ta emot gåvor via Swish. Det innebär att det nu finns tre olika sätt att skänka pengar till oss; Swish, sms och via vårt gåvopostgirokonto , säger Ingegerd Petersson.

Kontakt:

Susanne Lundström , direktor, Kalmar Stadsmission, telefon:0480-22 441

e-post: Susanne.lundstrom@kalmarstadsmission.se

Ingegerd Petersson , insamlingsansvarig, telefon: 0480-22 442,

e-post: ingegerd.petersson@kalmarstadsmission.se

Kalmar Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar i Kalmar med omnejd med människor som på grund av missbruk, ohälsa eller sociala problem hamnat i en utsatt livssituation. Arbetet präglas av en flexibilitet där verksamheten förändras allt efter behov. Kalmar Stadsmission har ett 90-konto vilket innebär att Svensk insamlingskontroll kontrollerar att insamlade medel används på avsett vis.

PG/Swish: 90 11 38 - 8

Swisha din gåva till 90 11 38 8 eller sätt in på PG 90 11 38-8

Second Hand & Garderoben

Vi finns på Amerikavägen 1. Öppettider ons kl 10-18 och lör kl 10-15. In- och utlämning är öppen mån-tis 9-15, ons kl 9-18 samt tors-lör kl 9-15. Hjälp med transport? Ring 0480-22 445!
  • Kalmar Stadsmission
  • Södra Långgatan 36
  • 392 31 Kalmar, Sweden
  • info@kalmarstadsmission.se
  • Tel. 0480 - 22 444
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Missa inte nyheter och annat som är aktuellt hos oss.

Registrera dig